Tuesday, May 19, 2009

Bau Apa Ni???

Aduh... sakit hidung gua. Masa mula-mula gua masuk ofis lagi hari ni gua ada bau semacam dalam ofis. Gua try intai-intai jugak dari mana datang bau ni. Tapi gua duk usha2, gua tak jumpa pulak punca bau ni. Sakit hidung gua bau benda ni. Gua sendiri pun tak tahu bau apa. Tapi yang pasti kuat sungguh baunya. menusuk-nusuk hidung gua. Macam ni gua boleh kena resdung tahap kritikal ni. Pergh...

Masa gua duk menulis ni pun baunya masih lagi menusuk-nusuk hidung gua. Mana datang bau ni? Bau benda apa ni? Aduh... sakit hati gua selagi tak jumpa bau apa ni. Gua memang tak puas hati. Gua mesti cari bau ni. Bau yang sungguh menusuk hidung. Tapi bau ni tak lah busuk, cuma baunya sangat kuat sangat. Sakit hidung dibuatnya.

Gua tengah cari jalan macam mana nak kesan bau ni datang dari mana. Gua pun cuba menggunakan taktik brasil untuk mengesan punca bau menusuk hidung ini. Gua berjalan dari satu meja ke satu meja. Gua pun jalan dari satu meja ke satu meja. Gua start dari meja majalah Wanita hinggalah majalah Mangga. Tak jumpa lagi punca bau ni. Gua pun teruskan pencarian ke Meja artis-artis grafik plak. Gua jalan satu meja lepas tu satu meja lepas tu satu lagi meja lepas tu satu lagi meja lepas tu satu meja lepas tu meja lain pulak lepas tu meja seterusnya lepas tu ke satu meja yang lain dan meja seterusnya, hadoiii penat... YESSS!!! YESSS!!!! YESSS!!!! Gua dah jumpa mana datang bau tu... Memang tidak syak lagi, inilah bau yang menusuk hidung gua.

Rupa-rupanya... bau ni datang dari meja Ady Irwan Shah. Tapi bau apa ye? Gua pun duk tilik-tilik, tenung-tenung. Wahhhh... rupanya bau kasut baru daaaaaaa.... Kasut ADIDAS tu bro! Mahal tu... bau macam beli dekat MidVelley... hahaha. Patutla menusuk-nusuk hidung... bau kasut baru rupanya. Isk isk isk... Tapi...

Macam kasut Abang Hensem yang hilang je? betul ke?
Mintak sebelah kasut! Nak buat post motem

2 comments:

  1. Woii Ady lain kali kalau nak g uptown tu ajak la gua skali.. Patut ler gua tengok lu eksen semacam jer ari ni... pakai kasut baru rupernyer.. Camno pun untuk perpaduan melayu.. gua tetap banggo.. ekau la anak melayu pertamo yg pakai kasut adidas siri 778 saiz 8..

    ReplyDelete
  2. ady ko dah bayar insurans keto ko... kalo belom bole beli kat aku

    ReplyDelete